Piristystä päivään


Nyt jos koskaan on hyvä aika aloitettaa vitamiinikuuri.
Itse teen mielelläni vihersmoothieita ja varsinkin aamulla ne ovat enrgiaa antavia ja herättää kehon uuteen päivään. tai jokin muu smoothie mutta monipuolisesti vihanneksia,marjoja,kasviksia käyttäen.

Tässä oma hiukan muunneltu resepti:

1 avokado, 1 kiiwi, pari kurkun siivua, limetinmehua tai sitruunan jos on, voi jätttää poiskin.
Inkivääriä 2 tl tuoreesta raasteena tai pieniä paloja, että hajoaa hyvin sekoittimessa. Vähän hienonnettua minunlehtiä. Ja omenamehua makusi mukaan, se antaa happamuutta ja kivan piristeen tällä maulle. Olen myös käyttänyt päärynämehua tai jos noita ei ole, puristanut tuoreista appelsiineistä mehua.

Ja koska tykkään chiansiemenistä laitan niitä myös mukaan 1 rkl tätä päivässä riittää. Ja liotan niitä ensin vähintään puolituntia ja jopa yön yli ovat olleet jääkaapissa.

Olen myös vaihtelevasti lisännyt kaurahiutaleita koska niitä meillä aina on, rkl näitäkin.
Ja usein keväällä otan kolmenviikon B-vitmiinikuurin poretablettina se piristää kummasti.

Oletko jo aloittanut kevätpiristyksen vitamiinien tai uusien kokeilujen myötä?
Meillä aurinkoista eikä ole lunta vaan linnut laulelee jo, onkohan se kevä t ulossa? Ainakin näkyy likaiset ikkunat hyvin ;)

Mukavaa päivää kaikille tasapuolisesti!

Ihanan piristävä ja tuo kuva, ei ole oma, käytän cco-lisenssikuvia myös.

Kommentit

  1. Terveelliseltä ja herkulliselta kuulostaa smoothiesi. Teen niitä aina välillä. B complexia käytän jatkuvasti, samoin D ja C vitamiineja. Magnesiumit ja kaliumin joka päivä, siltikään en saa lihaskramppeja pois.
    Muutamia talvikiloja pitää myös yrittää karistella pois😊
    Chiaa käytän gluteenittomissa porkkanarieskoissa ja puurona kookosmaidon ja marjojen kanssa. Maustan sen vaniljalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvässä mallissa on ruokailut ym sinulla. On olemassa myös reseptillä lihaskramppeihin tabletti kysele kun seuraavan kerran menet lääkärille! Kiitos Saassa kommentista!

      Poista
  2. Meilläkin on kevättä ilmassa. Lumet tulevat kohisten katoilta.
    Vitamiini C:tä syön läpi vuoden. Pahemmin ei flunssat oo haitannut.
    Johtuneekö tuosta C.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kun jätit kommentin. Tulen mielelläni vastavierailulle.